الرئيس السيسي المواطن اللي بنا على الجسر مش خطأه دا ذنب مؤسسات الدولة
ايجي ناو EgyNow
2022-12-5T13:05:57+03:00

ايجي ناو : مصر الان - أخبار محلية : الرئيس السيسي: المواطن اللي بنا على الجسر مش خطأه.. دا ذنب مؤسسات الدولة، التالي وكان بدايه ما تم نشره هي قال الرئيس عبد الفتاح السيسي  المواطن اللي بنا على الجسر مش ذنبه، دا ذنب مؤسسات الدولة اللي سابته، أي حاجة هتيجي تعملها الدولة هتجد .، والان تابعومعنا التفاصيل والمعلومات الواردة


قال الرئيس عبد الفتاح السيسي : "المواطن اللي بنا على الجسر مش ذنبه، دا ذنب مؤسسات الدولة اللي سابته، أي حاجة هتيجي تعملها الدولة هتجد إنها بتحط كل الإجراءات في التخطيط بتاعها".

وأضاف الرئيس السيسي، خلال كلمته بافتتاحه محور التعمير بالإسكندرية: “اللي معاه فدان أو أتنين بيعملوا بيه شقق، طب أين المدرسة أو المستشفى أو خدمة المواطنين أو المرافق المطلوبة”.

وتابع الرئيس السيسي: “ أي عمل فى اللي بنعمله احنا بنحط فيه الكلام دا وانتوا بتشوفوا، ونبني جامع أو كنيسة أو مدرسة اللي عنده فدان أرض بيعلموا شقق، فمن فضلكم ساعدونا فى تغيير نمط حياتنا إلى حاجة تانية أفضل وتكون منظمة ومخططة”.



تفاصيل اكثر من المصدر الان

نشير الى ان هذه هي تفاصيل الرئيس السيسي: المواطن اللي بنا على الجسر مش خطأه.. دا ذنب مؤسسات الدولة،وتم نقلها من أهل مصر نرجوا بأن نكون قد وفقنا بإعطائك التفاصيل والمعلومات الكامله .

تابع جديدنا

اخبار فلسطين الان

الاكثر مشاهدة اليوم

احدث الأخبار